Hoe SAS je helpt om succesvol te verkopen

Veel zelfstandige professionals steken te veel energie in het verkopen van hun diensten. Ik zie dat ze het vaak lastig vinden om dat te veranderen. Als ze op dezelfde manier doorgaan blijven ze continue klanten mislopen. Sterker nog: op deze manier lopen ze een flinke omzet mis!

In dit artikel lees je hoe S A S je helpt om succesvol te verkopen.

S: Straal, van top tot teen.

Ondernemers die over hun vak praten, gaan stralen. Van top tot teen. Wow! Magisch… Jammer genoeg spreek je niet altijd iedereen direct persoonlijk die iets bij je af zou kunnen nemen. Voordat ze jou spreken zal meestal eerst jouw Facebookpagina, site, folder of bijvoorbeeld advertentie hen moeten overtuigen om een volgende stap te zetten.

Hoe zou het zijn als jouw bedrijf dátgene uitstraalt wat jouw klant ertoe aanzet om de volgende stap te zetten? Als alle uitingen van jouw bedrijf dus ook van top tot teen prachtig stralen? Bedenk eens wat het effect zou zijn als deze middelen jou gaan helpen met de verkoop van jouw diensten. Zie je hoeveel tijd je ineens over hebt om anderen te helpen met jouw vak?

A: Aantrekkingskracht is heilig.

Als je wilt weten hoe je iemand verleidt, moet je weten wat hem/haar aantrekt. Verkopen (= verleiden) begint al voordat je iemand spreekt. De klant heeft zijn oordeel al klaar wanneer ze alleen nog maar naar je nieuwsbrief KIJKEN. Daarna moet je hen nog verleiden om te gaan lezen en alle volgende stappen te maken.

Zorg dus allereerst voor een verbluffend aantrekkelijke huisstijl. Een stijl die jouw doelgroep aantrekt met het effect: bij jou willen we zijn. Heb je dit voor elkaar, dan is het moeilijkste deel al achter de rug. Want:
Ze hangen aan je lippen!
YES
Ze willen al bij jou afnemen!
YES
Je hoeft hen alleen nog een aanbod te doen dat ze niet KUNNEN weigeren. En dat kun je wel, toch?

S: Saai zijn is de max.

Ja, lees het nog maar eens: ‘saai zijn is de max’. Saai zijn is echt de beste keuze die je kunt maken voor je bedrijf. Spannend en onvoorspelbaar zijn is namelijk juist killing voor je verkoop. Hoe saaier, hoe beter!

Ik begrijp je weerstand. Want we worden geleerd dat saai zijn negatief is… Vergeet het maar, want bij verkopen werkt het positief.

Saai zijn betekent dat je consequent dezelfde keuzes maakt. Je bent voorspelbaar. Stel je eens voor welk effect het heeft als je consequent kiest voor dezelfde huisstijl die je hebt laten ontwerpen. Die aantrekkelijke stijl van jouw bedrijf die zorgt dat klanten overtuigd worden de volgende stap te zetten om in te gaan op jouw aanbod. Die krachtige bedrijfsuitstraling die ervoor zorgt dat mensen al VOORDAT je iets zegt aan je lippen hangen. Stel je eens voor…

Als je alles héél saai elke keer dezelfde uitstraling gaat geven, zul je je eigen herkenbaarheid vergroten. Mensen houden ervan als ze je gaan herkennen. Doordat ze je gaan herkennen, ga je een vertrouwensband met ze aan.

Ik ga het nog eens herhalen: verkopen begint al zonder dat je een woord gesproken hebt. Laat je bedrijf dus Stralen, verschrikkelijk Aantrekkelijk zijn en wees ontzettend Saai. Dit doe je door 100% bij jezelf te blijven, hoe simpel wil je het hebben? Dit vraagt lef van je, maar het gaat je verder brengen!

Succes!


Vond je dit artikel waardevol?
Meld je aan voor mijn e-zine en ontvang meer tips over hoe je als zelfstandige je eigen branding kunt verzorgen. Ken je iemand die ook veel aan mijn artikelen zou hebben? Tip hem of haar!