Iedereen mag zichzelf laten zien online.
Waarom? Omdat online ook netwerken is. Als jij naar een netwerkevent gaat, dan draag je ook geen bivakmuts, toch?

“Ik kan echt niet om haar heen, …”
“Zij heeft ZOVEEL volgers, …”
“Haar insta-feed is echt geweldig, …”

Het valt mij op dat de aanname bestaat dat “goede” zichtbaarheid gelijkstaat aan goede verkoop.
Niks is minder waar.
Er zijn ontwerpers met MEGA veel volgers en MEGA lage verkoop.
Andersom zijn er ook ontwerpers zonder social media met een gezonde verkoop. De mate van je zichtbaarheid zegt niet alles.

Begrijp mij niet verkeerd. Zichtbaarheid is NODIG om te kunnen verkopen.
Als ze je namelijk niet KENNEN, wordt kopen lastig.
Logisch.

Stel, je bent ALLEEN goed in aanwezig zijn?

Je kunt geweldige verhalen vertellen.
Mensen hangen aan je lippen.
Je straalt, mensen zijn graag bij je.
Alleen, elke keer als je iets wilt verkopen gaat de deur dicht.
Dan kijkt iedereen de andere kant op.

Zichtbaarheid zegt alles over jouw potentie om te verkopen.
Want – ik zeg t nog maar eens – alleen als mensen je kennen, kunnen ze bij je kopen. Honderd volgers, kunnen potentieel honderd klanten zijn.

Maar, let op. Als ontwerper heb je geen duizenden leads nodig om een mooie omzet te draaien. Gemiddeld staan 10 leads voor 1 verkoop. Hoe “warmer” de lead, hoe eenvoudiger de verkoop! Kortom: een (online) netwerk met 30 enthousiaste leads is veel waardevoller dan 10.000 scrollende volgers.

Online verdient aandacht.
Maak jezelf zichtbaar.
Schrijf posts waardoor mensen JOU leren kennen.
Werk ondertussen ook aan je verkoopskills.

Zodat jij degene bent die ze inhuren.

Nog even dit…

Wanneer ga jij het lontje van je ideeën aansteken?

Doe mee aan dé workshop visionboard 2022 in Middelburg! Deze creatieve workshop geeft je richting voor het komende jaar.

Pak deze black friday deal