“Creatief werk verkopen is lastig.”
Herkenbaar?

Volgens veel designers wel. En ik snap het.
Want, wat doe je wanneer jij, als designexpert, een conceptvoorstel doet?
Je vraagt de klant om feedback. Een leek, i might add
Ergens voelt dit niet goed. Je past je werk aan, soms terecht maar vaak alleen vanwege een smaakverschil.

Onbewust doet dit iets met je.
Feedback vragen aan iemand die jouw vak niet verstaat is eigenlijk een heel vreemde aanpak. Ik weet, het is onderdeel van ons vak. Zo werkt het nu eenmaal als je in opdracht van iemand ontwerpt. Maar weet je dat je elke keer een deukje in je zelfvertrouwen krijgt?
Dit is een van de grootste redenen waarom veel ontwerpers worstelen met goed verdienen aan hun werk.

Als je niet goed kunt verkopen, zal je niet goed verdienen aan je werk.

Iedereen kan iemand overtuigen.
Maar niet voordat je hier zelf van overtuigd bent.
Je kunt NIET goed verkopen als je niet achter je werk staat, je aanbod en de prijs die je vraagt. Dat is altijd stap 1. Welke angsten of overtuigingen zitten daar en ben je bereid ze aan te gaan?

Verkopen is niet verkopen.
Verkopen is overtuigen. Verbinden.
Verkopen is authentiek en oprecht.
Verkopen vergt een hoop van jezelf.

Get your shit together.
Werk aan wat je tegenhoudt en zie dan maar eens waartoe jij in staat bent.

Ook als creative.
Zeker als creative.

Denk je ook: Hoe doen anderen dat toch?

Dan is het Design Netwerk wat voor jou

Elke 3e donderdag van de maand, 9 – 10.30 uur Aanmelden is gratis  

Design Netwerk